Zakaj ne maram Nolanovega Batmana

Ne bo več dolgo, ko bo na velikem platnu predvajan nov film z Batmanom, pod taktirko vsem priljubljenega  Christophera Nolana, tokrat pod imenom The Dark Knight Rises (Vzpon Viteza teme).  Ker se štejem za gorečega ljubitelja Batmana in prebiram o njem stripe, sem se odločil, da delim z vami, zakaj mi Nolanova verzija Batmana, predvsem v filmu The Dark Knight (TDK), ni všeč in zakaj dvomim, da bo prihajajoč naslov kaj boljši glede na njegovega predhodnika.

Batman Begins je bil zame še najboljši Nolanov Batman film, ker je z svojim realizmom, mračnostjo in Batmanom kot človekom, Brucem Waynom, ki mora še postati “Vitez Teme”, prinesel nekaj novega. The Dark Knight pa je zame začel posiljevati z realizmom in se jemati za preveč resnega, k temu pa je dodal še več akcije kot dostojne zgodbe o ogrnjenem borcu proti zločinu. Zato od novega filma ne pričakujem nič drugega kot znova  mračno-temačno zgodbo s  kopico “blockbuster” akcijskih scen, ki pa vsaj pri meni  več ne bodo vžgale.

Moram priznat, da si delim mnenje z IGN-ovim START-om, kakšen bo videti Vzpon Viteza teme:

Spregovorimo najprej o  samem videzu likov v The Dark Knight Rises. Ta je predvsem v znamenju realizma:

  • Batman mora zato nositi nek oklep iz poliestra  z znakcem netopirja na prsih, ki  spominja bolj na kakšnega specialca tajne službe, ki pač prilično nosi masko z rožički in ogrinjalo, kot pa super junaka iz stripov.  Takšen vtis sem imel že v TDK.

     Shrani.siShrani.siShrani.si

  • Catwoman… ali je res potrebno, da je videti kot neka super vohunka z neko mimi?! Zdaj se bomo že šli cosplay? Naj spomnim, da je Catwoman vlomilka in tatica. Obraz Anne Hattway mi tk temu liku res ne paše, ker kar se mene tiče, ne izpolnjuje predstav ženstvenosti in ja – tudi seksapila.

             Shrani.si        Shrani.si     Shrani.si

  • Baneov otac je resda bil revolucionar, ampak mora zato Bane v filmu zgledati kot terorist z nagobčnikom? Uboga kostumografinja Lindy Hemming je baje 2 leti delala samo na njegovem jopiču, za katerega je navdih črpala iz švedske vojaške jakne in žaketa iz časa francoske revolucije.  Po moje je bil trud zaman. V stripih je Bane luchador, ker je pač večji del svojega življenja preživel v španskem zaporu, kjer je vežbal svoje telo in um in je posledično tudi zajetna gora mesa. Tale nagobčnik, ki ga Bane nosi je zamenjava za sistem cevi, ki jih ima stripovski Bane napeljane v krvni obtok možganov in mu dovajajo drogo Venom (Strup). Ta mu poveča njegovo telesno moč in zmanjša prag bolečine, torej je neke vrste super steroid. Podobno služi njegovi filmski “inačici” maska,  s katero pridanič vdihuje analgetik v obliki plina, ki po Nolanovih besedah “zadržuje njegovo bolečino tik pod pragom, da lahko še funkcionira.”

      Shrani.siShrani.si

Priznam, da bi stripovski Bane v Nolanovem filmu zgledal precej dislociran in trapast, ampak to samo zaradi trapastega realizma, ki ga Nolan fura v svojih Batman filmih. Tudi sama vozila, ki jih je Batman vozil v prejšnjem TDK  in jih bo sedaj menda tudi, so videti kot kakšni prototipi vojaških. Občutek imam, kot da Nolan ne ve in ne zmore brez tega povedati svoje temačne zgodbe o Največjem Detektivu na svetu, čeprav to kolegom v stripovski industriji gladko uspeva.

In s tem preidemo na zgodbo in lik Jokerja (sledijo spoilerj):

Za tem, ko sem zvedel, da je Nolan uporabil  glavno idejo za TDK iz stripa The Killing Joke sem bil kar razočaran in jezen, saj sem vse do tedaj bil prepričan, da je ta ideja bila originalno njegova. V njem Joker poskuša komisarja Jima Gordona dobesedno spraviti ob živce. V filmu to vlogo prevzame Harvey Dent, kar ga spremeni v Two Face-a. V obeh primerih želi Joker Batmanu dokazati, da je le malo potrebno, da dober človek postane zloben in zblaznel in da brez Batmana po vsej verjetnosti tudi ne bi bilo Jokerja.  Ampak Two-Face je v filmu porinjen nekoliko ob stran tako, da ga kot lika gledalec povsem ne spozna, kar bi si osebno želel.  Razlog za to je, da je film veliko predolg (2 uri in pol) za svoje lastno dobro, ampak ironično prekratek, da bi Nolan lahko vanj stlačil ves material. Tako se v filmu vse preveč dogaja, časa, da bi pa vsako to dogajanje bilo dodelano in izdelano pa ni,  kar me kot gledalca dela nestrpnega in zdolgočasenega. Zelo podobno je Nolan naredil tudi v Inception (Izvor), kjer liki enako kot v TDK blazno dosti govorijo, filozofirajo in moralizirajo o stvareh, ki povprečnemu gledalcu postanejo jasne že  po prvi razlagi. Ampak, da se vrnemo k TDK,  naj navedem dva primera, ki kažeta na to, kako nedodelana je zgodba:

  • ko nek naključni moški po televiziji zagotavlja, da pozna skrivno identiteto Batmana in se pri tem zadeva preprosto zaključi;
  • V vsaki sceni, ko Batman ali Joker prideta na nek kraj dogodka, to naredita brez kakršnihkoli ovir, tako da zgodba ne prinaša nobenega vzpona ali padca, ampak ostaja njeno odvijanje relativno enako in je zato pričakovati kak epski vrhunec  nesmotrno.

Večji del filma je namenjen Jokerju, Batman se sicer pojavlja, ampak občutno majn.  Medtem ko je Ledgerjev Joker psihopatski, shizofren, ostuden zmešan sociopat in klovn je Nicholsonov Clown Prince of Crime dobrodušen, sadističen blaznež s surrealnim črnim humorjem. (V kolikor želite prebrati kak strip z “modernim” Jokerjem priporočam The Joker) Obe verziji sta mi sicer všeč, vendar sem mnenja, da je Ledgerjev Joker kot tudi sam film precenjen, ker bodimo realni, v zgodovini filma se najdejo podobni liki, katere so takisto dobro odigrali drugi igralci, npr. Antony Hopkins Hannibala Lecterja. Kot največjo pomanjkljivost Ledgerjevega Jokerja vidim to, da praktično nima nekega ozadja, razen zgodbice o njegovem zlorabnem očetu in kako je dobil svoj glasgowski nasmešek.

Zaključek

Posneti film brez humorja z namigovanji  na naš trenutni boj za nadzor, javno dojemanje, terorizem in politično neposrednost avtomatsko filma ne naredi odraslega  in resnega. Nekateri očitno ne vidijo pomanjkljivosti tega filma, ker so jim te teme všeč oz. se počutijo ob njihovi četudi neznatni omembi nagovorjene in zato skorajda malikujejo Nolana in TDK.  Ali res drži, da če je film temačen v svojem prikazovanju likov in zgodbe (tudi vizualno), mora zato biti manj stripovski, posledično manj otročji in zato bolj zrel ter resen? Jaz mislim, da ne.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s